شما اینجا هستید
آخرین اخبار » ایران در صادرات ۲۰ محصول کشاورزی رتبه یک تا ۱۰ را دارد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری مهر، مجید عمادی، عضو هیأت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران در نشست خبری به مناسبت دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: کشاورزی تنها مسیر توسعه و رشد اقتصاد ایران است. با وجود محدودیت‌ها در مقایسه با سایر کشورها، ایران یکی از کشورهای برتر در تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر کشور افزود: متوسط بارش در ایران بر اساس گزارش‌های بین‌المللی بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلی متر در سال بوده در حالی که این عدد در جهان بین ۸۰۰ تا ۸۶۰ میلی متر است.

وی ادامه داد: ایران حدود ۱۲ میلیون هکتار کشت زراعی و ۲.۵ میلیون هکتار تولید باغی دارد که در بیش از ۲۰ محصول دارای رتبه یک تا ۱۰ بوده و در مجموع در ۶۸ محصول دارای رتبه است.

عضو هیأت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با اشاره به ضرورت افزایش راندمان در کشت، عنوان کرد: با وجود کمبود آب و مشکلات انتقال آن باز هم جز کشورهای دارای رتبه در حوزه کشاورزی هستیم به عنوان مثال در تولید پسته رتبه دوم را داریم و با تولید حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تن بعد از آمریکا با حدود ۵۰۰ میلیون تن قرار داریم. البته این رتبه از سوی کشورهایی مانند ترکیه و ازبکستان در حال تهدید است.

عمادی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بنیادی‌ترین بخش اقتصادی هر کشوری است، تصریح کرد: می‌توانیم با اصلاح کود، سموم و بذر راندمان کشت را در هر هکتار افزایش دهیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات