شما اینجا هستید
آخرین اخبار » سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان رونمایی شد

به گزارش ‘صدای صادرات‘  از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، در این مراسم که با حضور خزانه دار کل کشور، معاونان وزیر اقتصاد، مدیران این وزارتخانه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران بانک سپه برگزار شد، علاوه بر سامانه “سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان” که بر “زیر ساخت ملی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان” پیاده سازی شده، از تندیس این سامانه نیز رونمایی شد.
سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان از سوی بانک سپه و شرکت امید پی که از شرکت های زیر مجموعه این بانک است، به بهره برداری رسیده است.
با توجه به درخواست های مکرر نهادهای خیریه و نهادهای حمایتی، سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان در زیر ساخت ملی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان پیاده سازی شد تا این خیرات با اثرگذاری بیشتری توزیع شود. در این زیرساخت، افراد بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل نانوایی، صرفاً با مراجعه به آدرس تارنمای nazar.ir  و کلیک بر روی گزینه خیرات و نذورات، یک نانوایی در هر نقطه ای از کشور را بعنوان محل مصرف خیرات خود تعیین و مشخص می کنند که مبلغ مذکور در چه تاریخی و در چه بازه زمانی (قبل یا بعد از ظهر) در آن نانوایی خیرات شود.
“تعیین دریافت کنندگان این خیرات” امکان دیگری است که بر روی زیرساخت جدید در دسترس مردم قرار گرفته است؛ یعنی فرد خیر میتواند با انتخاب گزینه “خیرات عام” به عموم مشتریان یک نانوایی امکان دسترسی به نان خیرات را فراهم کند یا با انتخاب گزینه “خیرات خاص – افراد تحت پوشش”، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد امام خمینی(ره) را به عنوان دریافت کننده این خیرات تعیین کند.
در این صورت، چنانچه فرد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در اقصی نقاط کشور برای خرید نان اقدام کند، به محض کشیدن کارت بانکی (متناظر با کدملی سرپرست خانوار) مبلغ خیرات در تراکنش وی لحاظ شده و نان بصورت خیرات در اختیار فرد قرار می گیرد.نکته مهم اینکه در زیر ساخت هوشمند خیرات نان، مبالغ خیرات و نذورات مردم بلافاصله بعد از ثبت تراکنش خیرات، به حساب نانوا یا سازمان های حمایتی منتقل نمی شود، بلکه در یک حساب واسط باقی می ماند تا در روز و بازه زمانی اعلام شده از سوی فرد خیر، در نانوایی تعیین شده یا بین افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی، خیرات شود. در ادامه، با هر تراکنش خرید نان اعم از مردم عادی یا افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی، مبلغی از حساب واسط به حساب نانوا منتقل می شود.
با زیر ساخت ایجاد شده برای خیرات هوشمند نان، مردم میتوانند جامعه هدف خیرات خود را با دقت بالا انتخاب و تعیین کنند و اطمینان داشته باشند مبلغ خیرات و نذورات به جامعه هدف می رسد.لازم به یادآوری است، سامانه هوشمند توزیع آرد یارانه ای که از سال گذشته با هدف به حداقل رساندن انحرافات در مصارف آرد یارانه ای راه اندازی شد، طی ۱۸ ماه توانست جلوی هدر رفت حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان آرد یارانه ای را بگیرد.
اخیرا نیز از سامانه نظر (NAZAR.IR) بعنوان گام سوم طرح هوشمندسازی توزیع آرد رونمایی شد. بر روی این سامانه مردم توانند علاوه بر ثبت تجربه خرید و میزان رضایت خود از عملکرد نانوایی و کیفیت نان به امکاناتی از قبیل نقشه پراکنش نانوایی های کشور و مسیریابی جهت رسیدن به نانوایی ها خیرات نان و ….. دسترسی پیدا کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات