شما اینجا هستید
آخرین اخبار » گسترش روابط ایران و اقلیم‌ کردستان در راستای حفظ ثبات منطقه

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از  خبرگزاری مهر، بافل طالبانی رهبر حزب اتحادیە میهنی کردستان عراق کە بە تهران سفر کردە است با امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران دیدار و گفتگو کرد.

دفتر ریاست اتحادیە میهنی کردستان در اطلاعیە‌ای اعلام کرد که بافل جلال طالبانی در این دیدار تاکید کرد: هدف ما تحقق ثبات و زندگی مسالمت‌آمیز در منطقە است، برای این هدف نیز از گفتگو و تفاهم مسئولانە استقبال می‌کنیم.

همچنین در این اطلاعیە آمدە است: در این دیدار بر تمایل دو طرف برای توسعە و پیشرفت روابط دوستانە و گسترش همکاری‌ها میان اقلیم کردستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منافع عالی و حفظ ثبات منطقە، تاکید شد.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران با اشارە بە نقش و سیاست حکیمانە مام‌جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیە میهنی کردستان، افزود: ایشان رهبری بودند کە همە صداها و رنگ‌های مختلف را در کنار هم جمع می‌کردند، تأثیرات مام‌جلال در بنیان‌نهادن عراق جدید هرگز فراموش نخواهد شد و ما با احترام از تلاش‌های ایشان یاد می‌کنیم.

علاوه بر این گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری میان اقلیم کردستان و ایران و تاکید بر گسترش ارتباط و همکاری‌های اقتصادی از دیگر محورهای این دیدار بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات