شما اینجا هستید
آخرین اخبار » تصویب وام ساخت مسکن روستایی تا ۱۰ روز آینده

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از تجارت‌نیوز، مجید جودی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر وام ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است که امیدوار هستیم برای  امسال  تا ۱۰ روز دیگر در هیئت دولت به تصویب برسد.

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تا به امروز همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ساخت خوب بوده و طبق آخرین آمار‌های ارائه شده تا به امروز ۱۷۰ هزار نفر عقد قرارداد کرده‌اند.

او بیان کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هم با نرخ سود ۵ درصد است و در صورتی که میزان وام ساخت مسکن روستایی افزایش یابد سعی خواهیم کرد بار مالی چندانی به این بخش وارد نشود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: امیدوار هستیم تا ۱۰ روز دیگر با تصویب این تسهیلات در هیئت دولت شاهد تحقق یافتن هدف‌گذاری نوسازی و مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در روستا‌های کشور باشیم.(باشگاه خبرنگاران)

مبلغ وام ساخت مسکن روستایی افزایش می‌یابد؟

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: وام ساخت مسکن روستایی، در ابتدا آبان سال گذشته از سوی هیئت وزیران به تصویب رسید و سقف آن نیز ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد، اما حالا مدتی است خبرهایی در خصوص افزایش سقف این تسهیلات وجود دارد. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در این خصوص بیان کرده است: هم‌اکنون وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این رقم را در هماهنگی با بانک‌ها افزایش دهیم. در شورای پول و اعتبار و دولت مصوب می‌کنیم تا سهم وام روستایی افزایش یابد.

هر چند افزایش سقف وام‌های حمایتی در زمینه خرید و ساخت مسکن در مجموع می‌تواند برای متقاضیان ساخت، خبر خوبی باشد، اما اکنون دریافت وام در کشور به‌ویژه در زمینه مسکن چندان ساده نیست.

اصلی‌ترین موضوع در این زمینه ادعای بانک‌ها مبنی بر نداشتن اعتبار کافی برای پرداخت تسهیلات است. صالحی رئیس جدید بنیاد مسکن در این مورد اعلام کرده است ۵۰ هزار پرونده در نوبت دریافت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی هستند، اما هنوز سهمیه سال ۱۴۰۲ به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

البته همان‌طور که گفته شد وام ساخت مسکن روستایی تنها تسهیلات مربوط به بخش مسکن نیست که متقاضیان برای دریافت آن باید دوندگی کنند و در نهایت با برخورد به در بسته نبود اعتبارات به دنبال راه دیگری برای فراهم کردن هزینه ساخت و خرید خانه باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات