برچسب زده شده با : پالایشگاه
بنزین یورو ۵ در آینده نزدیک در اختیار مردم قرار می‌گیرد

رئیس بهره‌برداری شرکت پالایش نفت تهران با بیان اینکه پیش‌ بینی کرد پروژه CCR (کیفی‌سازی بنزین) پالایشگاه تهران در آینده نه‌چندان دور به بهره‌برداری برسد، گفت: با قرار گرفتن این واحد در سرویس، بنزین یورو ۵ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کاهش افت تولید گاز در پارس جنوبی

افت ۳۶ درصدی ریزش‌های جوی ۸۰ میلیارد دلار طرح و پروژه در قطب گازی ایران، هدررفت ۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال و از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

صادرات گاز خام مقرون به صرفه‌تر از صادرات متانول!

یک کارشناس ارشد انرژی گفت:در برنامه هفتم توسعه به پالایشگاه و پتروشیمی ها تکلیف شده که به ازای خوراکی که دریافت می کنند ۴۰ درصد از سود سالانه خود را در زنجیره ارزش سرمایه گذاری کنند.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید گاز ایران تا سال ۱۴۰۸

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح‌های ضربتی افزایش تولید گاز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۸ ظرفیت تولید گاز کشور از یک میلیارد مترمکعب به ۱.۵ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

تجربه تلخ فروش پالایشگاه‌ های نفتی تکرار می شود

خصوصی سازی با سازوکارهای اشتباه همچنان قربانی می گیرد، نگرانی از تکرار تجربه تلخ واگذاری پالایشگاه های نفتی کشور این بار در پالایشگاه های گازی وجود دارد.

مصرف گاز در ایران، به اندازه نصف اروپا

بررسی‌ها نشان می‌دهد: در ایران سالانه ۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌شود؛ در حالی‌ که مصرف کل ۵۰ کشور اروپایی، با جمعیت ۷۵۰ میلیون نفر، ۵۴۱ میلیاردمکعب است. به همین دلیل در سال‌های اخیر، شدت مصرف انرژی درکشور، به عنوان یک مساله در محافل تصمیم‌گیری و کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

لزوم افزایش ظرفیت پالایشی در کشور

وزیر نفت با تاکید بر سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه در کشور گفت: ظرفیت پالایشی در کشور باید افزایش یابد.

| پایگاه خبری صدای صادرات