سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با توجه به کمبارشی که در سال جاری در ۵۰ شهر و ۲۴ استان وجود دارد؛ تهران و مشهد در صدر شهرهایی هستند که بیشترین تنش آبی را دارند.
آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۲۱ مهر ۲۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بوده و در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان میدهد.
سخنگوی صنعت آب گفت: با وجود سال نرمال بارشی، ورودی سدها نسبت به متوسط پنج ساله کاهش ۱۴ درصدی داشته است.
دوگانه «بالابودن سرانه مصرف آب» از یک طرف و «کمبود ذخایر آبی» از طرف دیگر، بر افزایش دقت و اصلاح الگوی مصرف منابع آبی در صنایع و خانهها دارد.




