آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۲۱ مهر ۲۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بوده و در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان میدهد.
میزان پرشدگی سدهای کشور در هفته نخست تیر ماه امسال به ۶۵ درصد رسیده بود که در هفته جاری با کاهش یک درصدی به ۶۴ درصد رسید و نشان میدهد در روزهای گرم سال باید در مصرف آب صرفهجویی کنیم.
آمار بهرهبرداری از سدهای مخزنی کشور تا ۲۱ آذر ماه بیانگر این است میزان پرشدگی حجم آب موجود در مخازن کشور تنها ۴۰ درصد است.
گرچه وضعیت بارشها در ابتدای سال آبی جاری بهتر شده (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳) اندکی بهتر شده، اما بررسیها نشان میدهد حجم آب موجود در سدها نسبت به هفته نخست مهر کاهش داشته است.
سخنگوی صنعت آب ایران گفت: حجم آب موجود در سدهای کل کشور تا ۳۱ شهریور ماه ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.
دوگانه «بالابودن سرانه مصرف آب» از یک طرف و «کمبود ذخایر آبی» از طرف دیگر، بر افزایش دقت و اصلاح الگوی مصرف منابع آبی در صنایع و خانهها دارد.
وزیر نیرو با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بارندگیهای امسال نسبت به شرایط نرمال و لزوم اجرای طرح مدیریت مصرف آب، از قطع انشعاب آب مشترکان پرمصرفی که از ۲ برابر الگو بیشتر مصرف میکنند، خبر داد.







