برچسب زده شده با : رانت
قیمت موز وارداتی باید بسیار پایین‌تر باشد؛ رانت واردات موز در قبال صادرات سیب وضعیت بازار را پیچیده کرد

رئیس اتحادیه ملی صادرات محصولات کشاورزی از استمرار شرط واردات موز در قبال صادرات سیب انتقاد کرد.

۲۰ میلیارد دلار از ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ما در سال گذشته برنگشته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما سال گذشته ارز نیمایی ۴۰ تومانی را کردیم ۶۸۹۰۰ تومان، چرا این کار را کردیم؟ گفتیم نرخ نیما برود به نرخ بازار آزاد برسد که این فاصله کم بشود، که صادر کننده ارز خود را بردارد و بیاورد، صادر کننده گفت اگر ارز ۶۰ تومان بشود من حتما کل ارزهایم را می‌آورم ما ارز را کردیم ۶۹ تومان، سال گذشته از ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ما ۲۰ میلیارد دلار برنگشته است.

سدشکنی بورس تهران

بازار سرمایه به صحبت‌های اخیر وزیر اقتصاد واکنش مثبت نشان داد. شاخص کل بورس تهران ، طی روز شنبه با رشد بیش از یک‌درصدی به کارخود پایان داد و به ۲میلیون و ۱۰۰هزار واحد رسید. عبدالناصر همتی در برنامه تلویزیونی جمعه‌شب، بر ادامه حمایت از بورس تهران تاکید کرد. وزیر اقتصاد رانت ارزی ناشی از اختلاف دلار نیما و آزاد، نرخ سود بدون ریسک بالا و دخالت دولت در شرکت‌ها را سه دلیل اصلی شرایط رکودی بازار سهام عنوان کرد؛ به‌طوری‌که نتایج حاصل از این سه رویکرد، نصف‏ شدن حاشیه سود شرکت‌ها را در پی داشته است.

شایعه فساد در واردات برنج کار افرادی است که از کاهش قیمت برنج ناراضی هستند

انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با استناد به آمار ثبت سفارش و ترخیص برنج سال جاری، سهم شرکت‌های این انجمن از کل واردات ۳۰۰ میلیون دلار بوده، چگونه ممکن است فقط یک شرکت این انجمن ۷۰۰ میلیون دلار دریافت کرده باشد.

قیمت‌گذاری دستوری و ارز دو نرخی، عواملی برای فراری شدن سرمایه از بورس

احمد جانجان گفت: اولین گام در راستای بهبود وضعیت بازار سرمایه، اصلاح سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسی شده‌ای مانند قیمت‌گذاری دستوری خواهد بود. ارز دو نرخی هم زمینه‌ساز رانت و فساد است و توجیهی ندارد با الزام صنایع به عرضه ارز با نرخ پایین‌تر، از جذابیت صادرات بکاهیم.

در دولت سیزدهم مبارزه با فساد بدون هیچ اغماضی و با قوت ادامه خواهد داشت

تر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری که صبح امروز – چهارشنبه 23 شهریور – در محل ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، با اشاره به رویکرد قاطع دولت سیزدهم در زمینه مبارزه با فساد گفت: در‌ موضوع مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌های صندوق که متعلق به بیمه‌شدگان و حق‌الناس است؛ راهبرد ایجاد شفافیت، مقابله با تعارض منافع و فساد، از اولویت‌های اصلی ما بوده و با قوت ادامه خواهد داشت. به همین منظور در دولت مردمی سیزدهم که مقابله با رانت و فساد از اولویت‌های مورد تأکید ریاست محترم جمهور است؛ در سازمان تامین‌ اجتماعی و نیز شستا، کمیته صیانت تشکیل داده شد تا ضمن همکاری نزدیک و مؤثر با ‌تمامی نهادهای نظارتی، رصد درونی‌ و مستمر فعالیت‌ها در زیرمجموعه‌های اقتصادی انجام شود تا از هرگونه دست‌اندازی به اموال و اقدامات غیرقانونی، پیشگیری و برخورد به‌موقع و دقیق انجام شود.

ارز ۴۲۰۰ تومانی بلای جان بازار سرمایه است

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران گفت: یکی از اثرات ارز ۴۲۰۰ تومانی بر اقتصاد، شامل تشدید مقوله نرخ‌گذاری دستوری در صنایع و به دنبال آن برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های بورسی است، همانگونه که اغلب فعالان اقتصادی مطلع هست ند این مقوله به بلایی برای جان بازار سرمایه تبدیل شده است.

| پایگاه خبری صدای صادرات