برچسب زده شده با : اتاق بازرگانی
بانک مرکزی هیچ دخالتی در اولویت‌بندی تخصیص ارز وزارتخانه‌ها ندارد

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: این بانک در اولویت‌بندی تخصیص ارز به وزارتخانه‌ها هیچ‌گونه دخالتی ندارد و صرفاً بر اساس اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط و سقف بودجه مصوب اقدام می‌کند.

دولت باید محکم پای سیاست تک نرخی کردن ارز بایستد

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به کارشکنی عده‌ای رانت‌ خوار ارزی در افزایش قیمت دلار، تأکید کرد: دولت باید محکم پای سیاست تک نرخی کردن ارز بایستد.

مراوده تجاری ایران با آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است

رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا گفت: مراوده تجاری کشور ایران با قاره آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که باید برای افزایش این رقم برنامه ریزی و تلاش کرد.

خبر بد برای سرنوشت فرش دستباف ایرانی

رییس اتاق بازرگانی کاشان گفت: خرید فرش دستباف از قدرت خرید اغلب خانوارهای ایرانی خارج شده است.

پیمان‌سپاری ارزی سم مهلک صادرات است

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پیمان‌سپاری سم مهلک برای صادرات است، گفت: از آنجا که چند نرخی بودن نرخ ارز آسیب‌های جدی به تولید و صادرات کشور وارد کرده باید راهکارهای مناسب برای اصلاح این رویه اتخاذ شود.

فراهم شدن امکان معاملات غیردلاری، از مزایای پیوستن به بریکس است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی تهران گفت: یکی از مهمترین مزایای پیوستن ایران به پیمان بریکس، علاقه‌مندی کشورهای عضو برای انجام مبادلات به صورت غیردلاری بین یکدیگر است.

تجارت جهانی بدون تشریفات

موانع غیرتعرفه‌ای مهم‌ترین عاملی است که در عرصه بین‌المللی بر تجارت تاثیر منفی می‌گذارد. این موانع، اغلب براساس ضرورت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی اعمال می‌شوند. اما حال پروژه‌ای با نام پروژه اتحاد جهانی برای تسهیل تجارت، با کاهش تشریفات بیش از حد گمرک‌ها و تاکید بر دیجیتالی‌شدن، برای تجارت آسان‌تر کسب‌وکارها وارد میدان شده است و قصد دارد منافع عمده‌ای برای بازارهای در حال توسعه داشته باشد. معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران با تاکید بر این موضوع، تجربه هفت کشور اردن، تایلند، اندونزی، مراکش، برزیل، پرو و بنگلادش را در این‌باره به اشتراک می‌گذارد.

روابط ایران و چین منافع دو کشور را تامین می‌کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اعلام اینکه در یک سال اخیر خرید نفت توسط چین از ایران افزایش یافته است، گفت: طی سال‌های گذشته روابط ایران و چین به گونه‌ای پیش رفته که توانسته منافع دو کشور را تامین کند.

فرصت جهش صادرات چطور از دست رفت؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، سیاست‌های محدودکننده ارزی در سال‌های گذشته شبیه ابزاری برای تنبیه صادرکنندگان به کار رفته و همین موضوع فرصت جهش صادرات را از ایران گرفته است.

محدودیت‌های اینترنت داد اتاق بازرگانی را در آورد

اتاق بازرگانی به رئیس‌جمهور درباره محدودیت‌های اینترنت نامه نوشت.

| پایگاه خبری صدای صادرات