در حالی مدیرکل واردات گمرک در بخشنامه جدیدی رسما از ممنوعیت واردات موبایل آیفون خبر داده که مدیرکل سازمان توسعه تجارت اعلام کرده این ممنوعیت مربوط به برندهای جدید است و شامل حال آیفون ۱۲ و ۱۳ نمیشود.
بر اساس مصوبه هیات وزیران، با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی صلاح، سود بازرگانی آن ۹۶ درصد پیش بینی خواهد شد.
با وجود ممنوعبودن واردات رسمی آیفون، در ۱۰ ماه اخیر تعداد زیادی از گوشیهای اپل به بازار کشور وارد شدهاند.
شرکت اپل صادرات آیفون از هند را از آوریل تا دسامبر به بیش از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش داد که تقریبا دو برابر مجموع صادرات این شرکت آمریکایی در سال مالی گذشته بود.




