شما اینجا هستید
آخرین اخبار » فعالان فرش ماشینی نمایشگاه «دموتکس» آلمان را تحریم کردند

به گزارش ‘صدای صادرات‘، «محمود تولایی» ضمن اعلام این مطلب افزود: نمایشگاه دموتکس (Domotex Hannover) در تاریخ ۱۲ الی ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ مصادف با ۲۲ الی ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی دموتکس آلمان در شهر هانوفر برگزار و به عنوان معتبرترین نمایشگاه انواع کفپوش‌ها و فرش‌ها در جهان شناخته می‌شود. این نمایشگاه ارائه کننده انواع قالی ها و قالیچه های دستباف مدرن و سنتی با کیفیت است که کشورهای مختلفی همچون ایران، افغانستان، چین، نپال و پاکستان در آن حضور دارند.

تولایی بیان‌داشت: همه ساله شرکت بزرگ ایرانی در این نمایشگاه حضور یافته و غرفه در اختیار می‌گرفتند، اما امسال آلمانی‌ها به برخی شرکت‌کنندگان ایرانی برای حضور در این رویداد بزرگ نمایشگاهی ویزا ندادند، به همین دلیل حتی افرادی که ویزای نمایشگاه را در دریافت کرده بودند آن را تحریم کردند و قصد حضور در آلمان را ندارند.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته نیز با وجود اختصاص غرفه به ایرانیان، دولت آلمان در مورد صدور ویزا به مدیران و غرفه‌داران ایرانی همکاری چندانی نداشت که این رفتار در عرف تجارت و نمایشگاه‌داری امری متداول، مرسوم و شایسته نیست.

این صنعتگر گفت: امسال این موضوع به اوج رسید و شاهد بیشترین عدم صدور ویزا به شرکت‌ها هستیم و در عمل بخش عمده‌ای از فعالان فرش ماشینی و کف‌پوش کشور موفق به دریافت ویزا نشدند. این توهین قابل قبول نیست، زیرا شرکت‌های ایرانی شناخته‌شده و معتبری سابقه حضور چندین ساله در دموتکس هانوفر را دارند و عدم صدور ویزا بسیار غیرمنطقی است.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با اشاره به حضور کمرنگ ترکیه در دموتکس هانوفر، خاطرنشان‌کرد: صنعتگران ترکیه معتقدند وقتی در کشور خودشان امکان برپایی دموتکس را دارند چرا هزینه‌های سنگین حضور در هانوفر را تقبل کنند؟ بر این اساس مترصد انتقال دموتکس از هانوفر به استانبول هستند و دلیل حضور کم‌رونق آنان در دموتکس ۲۰۲۳ همین موضوع است.

در این نمایشگاه برندهای معروف فرش و کفپوش، محصولات خود را در معرض فروش قرار می دهند. نمایشگاه دموتکس آلمان به صورت کاملا انحصاری در زمینه فرش ها و کفپوش ها و معماری در جهان فعالیت می کند.

سابقه شرکت تجار ایرانی در این نمایشگاه دارای قدمت بسیاری است و فرش های دستباف و ماشینی ایران در این نمایشگاه بسیار معروف هستند. به طوری‌که در چند دهه اخیر ایران توانسته جایگاه خود را در عرضه آنها به‌دست آورد.

منبع: اگزیم نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات