شما اینجا هستید
آخرین اخبار » مراحل اخذ مجوز صادرات کالا
مراحل اخذ مجوز صادرات کالا

اخذ مجوز صادرات از جمله مراحل دیگری که در خصوص نحوه صادرات کالا به آن نیاز دارید، گرفتن مجوز از ارگان هایی است که در این رابطه فعالیت دارند، به صورت کلی شما برای صادرات کالا نیاز به یک سری مجوز دارید که بدون آنها عملا امکان صادرات هیچ محصولی را نخواهید داشت. روش اخذ مجوزهای […]

اخذ مجوز صادرات

از جمله مراحل دیگری که در خصوص نحوه صادرات کالا به آن نیاز دارید، گرفتن مجوز از ارگان هایی است که در این رابطه فعالیت دارند، به صورت کلی شما برای صادرات کالا نیاز به یک سری مجوز دارید که بدون آنها عملا امکان صادرات هیچ محصولی را نخواهید داشت. روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات در رابطه با محصولات و کالاهای مختلف در برخی مراحل متفاوت می باشد. وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد جز مهمترین ارگان های صادر کننده مجوز می باشند.

مراحل اخذ مجوز صادرات کالا

در مرحله بعد به بخش اظهار کالا به کمرگ می رسیم در این مرحله بعد از اینکه کالا به گمرک رسید برگه خروج یا صادرات آن تنظیم می شود و بعد از بررسی های لازم، پلمپ کردن بسته ها برای صادرات انجام می شود. برای درک بهتر نحوه صادرات زعفران را بررسی خواهیم کرد. برای صادرات زعفران بعد از مراحل کشف بازار فروش باید به فکر گرفتن مجوز برای صادرات زعفران بود، از جمله مجوزها و مدارکی که اخذ آنها اجباری می باشد می توان به گواهی استاندارد، گواهی بهداشت دام نباتات، ارائه کارت بازرگانی و برگه ای که نشان دهنده ثبت محصولی به نام زعفران در گمرک است، اشاره کرد. در جریان نحوه صادرات کالا و در قسمت ثبت محصولی مانند زعفران در گمرک باید ابتدا اظهارنامه صادراتی خود را تنظیم نمایید.

در نحوه صادرات کالا بهتر است بدانید برای تنظم اظهارنامه مواردی همچون مشخصات فرد صادر کننده کالا، مشخصات اظهار کننده مانند زعفران، مشخصات وسیله حمل بارگیری، تمام مشخصات زعفران مانند وزن، قیمت زعفران و مقدار آن، اسم گمرکی که اظهار نامه به آن تحویل داده می شود، در اظهارنامه ثبت می گردد و به گمرک تحویل داده می شود.

روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات کالا

اخذ مجوزهای لازم برای صادرات کالا نیازمند انجام یک سری مراحل می باشد که فرد صادر کننده باید به ترتیب نسبت به انجام آنها اقدام کند، در ادامه این موارد را به صورت کامل برای شما بررسی کردیم:

  • عقد قرار داد با شرکت های حمل ونقل و بیمه کالای صادراتی

در این مرحله صادر کننده باید با یک شرکت معتبر حمل و نقل قرار داد حمل امضا کند و در کنار آن محصولی که قصد صادر کردن آن را دارد بیمه نماید.

  • دریافت گواهی بازرسی کالا

در طی مسیر صادرات یک کالا به دریافت گواهی بازرسی کالا می رسیم، این مرحله توسط خریدار انجام می شود و باید موسسه هایی انتخاب شود که مورد تایید دو طرف قرارداد باشد.

  • اخذ گواهی مبدا کالا

گرفتن گواهی از محلی که قرار است صادرات انجام شود، از جمله مهم ترین مراحل در نحوه صادرات کالا می باشد. در این بخش فاکتور فروش صادر می شود و به تایید اتاق بازرگانی می رسد، اتاق بازرگانی نیز با مدارکی که دریافت می کند مانند تصویر پروانه گمرکی، تصویر بارنامه و کپی از فاکتور فروش، گواهی مبدا کالا را صادر خواهد کرد.

  • ارسال کالا به کشور مقصد

تقریبا در آخرین مرحله نحوه صادرات کالا به ارسال کالا به مقصد می رسیم، صادر کننده جواز خروجی را به بخش حمل و نقل می دهد و آن شرکت بر اساس بارنامه، کالا را بارگیری می کند و به مقصد ارسال می کند.

چند نکته کلیدی در خصوص نحوه صادرات کالا

دقت داشته باشید که در نحوه صادرات کالا، پیگیری و کسب تجربه عوامل بسیار مهمی می باشند، در واقع با یک بار صادرات کالا شما به تمام مراحل  و چگونگی و نحوه صادرات کالا تسلط پیدا نخواهید کرد، باید در این کار استمرار داشته باشید. همچنین دقت داشته باشید که در دنیای رقابت امروزی از مهمترین مسایل در نحوه صادرات کالا بسته بندی می باشد، اگر بتوانید کالاهای صادراتی را با بسته بندی های استاندارد و مطلوب ارائه کنید، قطعا موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد،هرچه در بسته بندی موفق تر باشید در بازار رقابتی و دیده شدن محصولات موفق خواهید بود.

چگونگی و نحوه صادرات کالا صرفا به طی کردن برخی مراحل اداری نیست و باید کیفیت کالا را در طول سال های کاری خود حفظ نمایید، در غیر این صورت به زودی از بازار حذف خواهید شد. برای بازاریابی همیشه راه های جدیدی را کشف کنید و نمایشگاه های کشورهای مقصد را فراموش نکنید. برند سازی از جمله کارهایی است که در بازاریابی محصول بسیار مهم است و با این کار می توانید محصول را به خوبی معرفی نمایید.

بیمه کالای صادراتی یکی از مهمترین مراحل در چگونگی و نحوه صادرات کالا است. داشتن یک دفتر یا مرکزی در کشور مقصد بسیار به صادر کننده کمک خواهد کرد. اگر تازه شروع به کار کرده اید، صادرات کالای مورد نظر خود را در حجم های کمتر انجام دهید. دقت داشته باشید که سازمان توسعه تجارت برای صادرکنندگان حمایت های گوناگونی دارد، بنابراین بهتر است با آن مجموعه به درستی ارتباط برقرار کنید.

منبع: باسکول

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات