شما اینجا هستید
صادرات » رشد ۴ پله‌ای عمان در بین کشورهای مقاصد صادراتی ایران

به گزارش ‘صدای صادرات‘، فلاح اوریمی ادامه داد: طی مدت یاد شده عمان در رتبه ۷ کشورهای هدف صادرات ایران و در رتبه ۵ کشورهای همسایه و همچنین در رتبه دوم کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس طرف صادرات ایران قرار دارد.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده مهمترین اقلام صادراتی کشور به عمان شامل قیر نفت، شمش از آهن و فولاد، اوره حتی به صورت محلول در آب، میله‌های گرم از آهن یا فولاد، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، سیمان کلینکر، فرآورده‌ها و کنسروهای ماهی، سیمان سفید پرتلند بوده است.
رایزن بازرگانی ایران در عمان تصریح کرد: عمان در ۲ ماهه امسال با رشد ۴ پله‌ای، در رتبه هفتم مقاصد صادراتی ایران، پس از چین، امارات عراق، ترکیه، هند، افغانستان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سهم بازار عمان از کل صادرات ایران ۲.۴ درصد است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور طی ۲ ماه سال جاری ۱۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
فلاح اوریمی در پایان گفت:  در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه و همسایگان،  روابط تجاری ایران در سال گذشته همواره رو به بهبود بوده و در سال جاری با سفر مقامات ارشد کشورمان از جمله ریاست جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به عمان و تقویت دیپلماسی اقتصادی و تجاری این روابط در همه زمینه‌ها شرایط بهتری پیدا کرده است.
فلاح اوریمی با اشاره به ویژگی‌های بازار عمان و روابط دوستانه و راهبردی و استراتژیک بین ج. ا. ایران و عمان و فراهم بودن زمینه‌های صادرات به این کشور، بر ضرورت استفاده از این فرصت‌ها به منظور توسعه صادرات به کشور فوق و حضور در بازارهای ثالث از طریق عمان تأکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات