شما اینجا هستید
آخرین اخبار » صادرات آمریکا به ایران ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۳.۴ میلیون دلار رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا اوت سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۳ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش، در ۸ ماهه نخست ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران رشد ۱۷ درصدی داشته است. در ۸ ماهه نخست سال قبل ۲۷.۹ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۲.۷ میلیون دلار افزایش یافته است.

اما واردات این کشور از ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش ۸۶ درصدی داشته و به ۰.۷ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ۸ ماهه نخست سال قبل ۵.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در ۸ ماهه ۲۰۲۳ رتبه ۱۷۶ و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۲۱۷ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در ماه اوت امسال ۲.۲ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده و واردات این کشور از ایران در این ماه صفر بوده است. آمریکا در اوت سال قبل ۳.۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات