شما اینجا هستید
آخرین اخبار » داروی ۴۰هزار تومانی سرطان مقابل داروخانه تا ۱۰ میلیون فروش می‌رود

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری مهر، سیدمحسن رضوی طی مصاحبه ای گفت: داروهای جدید در سال‌های اخیر، برای نجات جان بیماران و افزایش طول عمر آنان، تولید و وارد بازار دارویی شده که ما هم بخشی از این داروها را به طور روزمره استفاده می‌کنیم.

وی افزود: این داروها در نجات جان بیماران و افزایش طول عمر آنها نقش دارند.

رضوی با اشاره به تولید برخی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان در داخل کشور، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد این داروها توسط شرکت‌های داخلی تولید و حتی صادرات نیز داریم.

این فوق تخصص خون و سرطان تاکید کرد: متأسفانه در زمینه بعضی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان، کمتر از طرف مدیران تصمیم ساز شاهد تأمین و تولید آنها هستیم.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در زمینه تولید و واردات داروهای رایج در ۵۰ سال اخیر دچار کمبود موقت بشویم، گفت: کمبود موقت این داروها، باعث ایجاد بازار کاذب موازی شده است. به طوری که یک آمپول ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی، مقابل داروخانه معروف در تهران به قیمت ۵ تا ۱۰ میلیون به فروش می‌رسد.

رضوی توضیح داد: این موضوع می‌تواند نقطه اعتراض برای جامعه پزشکی و کشور باشد که چرا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان تاکید کرد: مسئولان نظام سلامت باید پاسخ بدهند، در حالی که داروهای بسیار گران قیمت وارد کشور می‌شود، چرا یک آمپول که قیمت زیادی ندارد، وارد نمی‌شود.

رضوی افزود: وزارت بهداشت باید تیمی را برای بررسی این قبیل مشکلات در نظر بگیرد که وقتی دارویی در داروخانه نیست، چرا باید همان دارو در دست دلالان باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات