شما اینجا هستید
آخرین اخبار » خط گرسنگی از حداقل حقوق‌ها در ترکیه بالاتر رفت

به گزارش ‘صدای صادرات‘ از خبرگزاری فارس به نقل از دووار، کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری ترکیه گزارش داد که خط گرسنگی در این کشور، که نشان‌دهنده حداقل هزینه مورد نیاز برای جلوگیری از گرسنگی کشیدن یک خانواده ۴ نفره است، در ماه سپتامبر به ۱۳ هزار و ۳۳۴ لیر معادل ۴۸۶ دلار رسیده که ۷۰ دلار بیشتر از حداقل حقوق‌ها در این کشور است.

این سومین ماه است که شاهد بیشتر بودن خط گرسنگی نسبت به حداقل حقوق‌ها در ترکیه هستیم، البته برای نیمه دوم امسال، دولت ترکیه حداقل حقوق‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۳۴ درصد بالا برد و به ۱۱ هزار و ۴۴۲ لیر معادل ۴۱۶ دلار رساند. از طرفی کاهش ارزش لیر موجب شده است فقط در یک ماه ارزش دلاری حداقل حقوق‌ در این کشور ۱۳ دلار کاهش یابد.

خط فقر نیز در ترکیه در ماه سپتامبر ۴۳ هزار ۴۳۳ لیر معادل ۱۵۸۴ دلار محاسبه شده که ۴ برابر حداقل حقوق‌ در این کشور است. خط فقر نشان‌دهنده هزینه مورد نیاز یک خانواده ۴ نفره برای زندگی سالم و مکفی است که مخارج اساسی آنها از البسه گرفته تا اجاره خانه، آب، برق، حمل و نقل و تحصیل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوشش می‌دهد.

در ۱۲ ماه گذشته هزینه تامین مایحتاج غذایی یک خانواده ۴ نفره در ترکیه ۱۰۶ درصد افزایش یافته است و بین ژانویه سال ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۳ هزینه ماهانه مواد غذایی خانوارها در این کشور ۵ برابر شده است.

کنفدراسیون مذکور اعلام کرده که افزایش اعمال مالیات های غیرمستقیم و بالا بردن تدریجی مالیات بر درآمد در ماه‌های گذشته موجب کاهش هرچه بیشتر درآمد واقعی خانوارهای ترکیه‌ای شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات