علی نقوی در اولین همایش تخصصی «انرژی در صنعت فولاد» به راهکارهای کوتاهمدت برای تامین برق پایدار صنایع اشاره و اعلام کرد: بورس انرژی ایران در حال برنامهریزی و طراحی بازاری به نام بازار مدیریت مصرف است. در این بازار که طبق پیشبینیها تا سال آینده راهاندازی میشود، صنایع میتوانند سهمیه برقی که به آنان دادهشده را با صنایع دیگر مبادله کنند و به این ترتیب خاموشی بخشی از صنایع کاهش پیدا میکند.
کشور ایران با بیش از ۳۳ تریلیون متر مکعب ذخایر گاز، سهمی معادل ۶/ ۱۶ درصد از کل ذخایر اثبات شده گاز جهان را در اختیار دارد اما هیچ سهمی از قیمتگذاری این کالا ندارد. بورس انرژی ایران در راستای ماموریت خود به عنوان مرجعی در زمینه قیمتگذاری حاملهای انرژی و همچنین کمک به اجرایی شدن سیاستهای کلان اقتصادی، از جمله سیاستهای اقتصاد مقاومتی، درصدد راهاندازی بازار گاز در قالب مدلهای پیشنهادی است؛ تا بتواند علاوه بر کمک به شفافیت معاملات گاز طبیعی در کشور، زمینه تبدیل شدن این بازار به عنوان بزرگترین بازار گاز منطقه را فراهم آورد.
امروز یکشنبه ۶ آذر قرار است ۵۰۰ تن دیسولفید اویل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه شود.



