سیاوش وکیلی گفت: دولت به منظور کنترل شرایط ارزی کشور، ضمن کاهش میزان گاز مصرفی خانوار باید میزان تولیدات و افزایش سودآوری صنایع را به واسطه واردات سوخت از کشورهای همسایه مدیریت کند؛ در سالهای گذشته نیز بعضا از این راهکارهای کوتاه مدت استفاده شده است.
علی نقوی در اولین همایش تخصصی «انرژی در صنعت فولاد» به راهکارهای کوتاهمدت برای تامین برق پایدار صنایع اشاره و اعلام کرد: بورس انرژی ایران در حال برنامهریزی و طراحی بازاری به نام بازار مدیریت مصرف است. در این بازار که طبق پیشبینیها تا سال آینده راهاندازی میشود، صنایع میتوانند سهمیه برقی که به آنان دادهشده را با صنایع دیگر مبادله کنند و به این ترتیب خاموشی بخشی از صنایع کاهش پیدا میکند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خوراک و گاز ورودی برای این صنعت بسیار حیاتی است و زیبنده نیست برای کشوری مانند ما که از چنین حجم ذخایر گازی برخوردار است، هر ساله در فصل برودت هوا اعلام شود که مثلا ممکن است گاز فلان صنایع محدود یا حتی قطع شود که این بدترین کار ممکن است.



