شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در پی انتشار اخباری در فضای مجازی با طرح این سؤال که: «آیا افزایش قیمت بنزین در راه است؟» اطلاعیهای صادر کرد
وزیر نیرو با بیان اینکه تعدادی از نیروگاهها به دلیل محدودیت سوخت از مدار خارج شدهاند، اولویت کشور را تامین سوخت بخش خانگی دانست.
وزیر نفت با درخواست از مردم برای کاهش ۲ درجهای دمای مصرف در بخش خانگی و تجاری گفت: با این اقدام، ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب صرفهجویی در مصرف گاز محقق خواهد شد که میتواند مانع از افت فشار در نقاط انتهایی شبکه گاز شود.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: چند روز گذشته روند تامین سوخت نیروگاه ها بهبود یافته، به طوری که مخازن سوخت نیروگاهی سه درصد افزایش داشته است؛ بر این اساس خاموشی خانگی در حال حاضر اعمال نمیشود.
وزیر نیرو گفت: آبگیری مخازن سدهای کشور به منظور مدیریت منابع آبی آغاز شده است تا کسری موجود در ابتدای دوره سالآبی برطرف شود.
طبق اعلام قبلی در تهران و سایر شهرها برنامه قطع برق از ۹ صبح تا ساعت ۱۷ خواهد بود و هر مشترک با مراجعه به نرم افزار برق من و انجام اقداماتی که گفته شد از ساعت خاموشی اطلاع خواهد یافت.
وزیر نیرو گفت: وضعیت مخازن سدهای کشور نامناسب است و باید تمهیدات لازم را برای مدیریت این شرایط دشوار اتخاذ کنیم.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: دولت تلاش دارد با هدف کاهش ناترازی انرژی، ساخت ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را با جذب سرمایه گذاری خارجی عملیاتی کند.
وزارت نیرو جدول نوبت خاموشیها را منتشر کرده و بیبرقی در تهران و دیگر شهرها رسما از امروز کلید میخورد.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: قیمت برق در کشور متناسب با الگوی مصرف، به صورت پلکانی افزایش مییابد.










