ایران و ارمنستان با امضای یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی در بخش انرژی، قرارداد تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان را هشت سال دیگر تمدید کردند.
روز دوشنبه قیمت عمده گاز فروشی اروپا برای ساعتی منفی شد. این در حالی است که تا پیش از این ایران انرژی را برگ برنده خود در مذاکرات برجام میدانست و با اشاره به فرا رسیدن زمستان سخت اروپا را به نوعی تهدید میکرد. اما حالا به نظر میرسد دولت باید به فکر زمستان سخت ایران باشد.
وزیر نفت در حاشیه بیستوچهارمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جیئیسیاف) در پنج محور اصلی با جمعی از وزیران این مجمع به صورت دوجانبه گفتوگو کرد.
فاتح بیرول مدیر آژانس بین المللی انرژی بامداد سهشنبه گفت: ما در بحبوحه بحران واقعی انرژی در جهان قرار داریم.
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه با همکاری وزارت نفت کنسرسیومهایی تشکیل شده است که ۲۷ میلیارد دلار سرمایهگذاری خواهند کرد، گفت: نباید بگوییم که سرمایه نیست، سرمایه هست اما در جایی سرمایهگذاری میشود که منجر به ارزش افزوده نمیشود.
معاون امور بینالملل و بازرگانی وزیر نفت از مذاکرات تهران و مسکو برای توسعه و صادرات الانجی خبر داد و گفت: پروژههای بخش انرژی با تقویت زیرساختهای لازم در منطقه اوراسیا توسعه مییابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر بر افزایش سوآپ نفت و گاز و انجام تسویههای تجاری برپایه پولهای ملی و اتصال شبکه بانکی تأکید کردند.
طی چهار ماه اخیر چهار میلیارد دلار وصول از صادرات گاز صورت گرفته که بهطور تقریبی معادل کل وصولیهای ایران از صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ بوده و آن طور که مسوولان اعلام کردهاند صادرات گاز ایران در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.
نفتکش های حامل ۱.۲۲ میلیون بشکه نفت خام و ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ایران قرار است در روزهای آینده در پایانه «خوزه» ونزوئلا محموله های خود را تخلیه کنند.
سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد: تولید نفت خام این شرکت در ۶ ماه نخست امسال با ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران محقق شد.










