شما اینجا هستید
آخرین اخبار » قیمت طلا، سکه و ارز ۹۹/۰۵/۱۵
قیمت طلا، سکه و ارز ۹۹/۰۵/۱۵

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز با افزایش همراه شده است که یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا در بازار داخلی افزایش قیمت طلای جهانی و ثبت رکورد بالای ۲۰۰۰ دلاری برای هر اونس طلاست. به‌دنبال کاهش نرخ بهره و افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا به‌دلیل نگرانی از تبعات […]

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز با افزایش همراه شده است که یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا در بازار داخلی افزایش قیمت طلای جهانی و ثبت رکورد بالای ۲۰۰۰ دلاری برای هر اونس طلاست.
قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۵
به‌دنبال کاهش نرخ بهره و افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا به‌دلیل نگرانی از تبعات تورمی سیاست‌های محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی ۳۳ درصد رشد داشته است.
هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
 
قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۷۷۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۲۰۲۳ دلار معامله می‌شود.
پس از آنکه دموکرات‌ها و کاخ سفید به توافق بر سر اقدامات محرک اقتصادی جدید جهت کمک به اقتصاد بحران‌زده آمریکا نزدیک شدند و در حالی که شاخص‌ها در بازار بورس وال‌استریت شاهد رشد بود، قیمت طلا اواخر روز سه‌شنبه به بالای رقم ۲۰۰۰ دلار رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با ۰٫۱۹ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۲۰۱۵ دلار و ۳۱ سنت رسید. همچنین قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰٫۵۶ درصد رشد به ۲۰۳۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.
 
محمد الاریان تحلیلگر مؤسسه آلیانز در این باره گفت: «با توجه به اینکه میزان سوددهی اوراق قرضه دولتی بسیار پایین آمده است و سرمایه‌گذاران به‌دنبال دارایی‌های کم‌ریسک می‌گردند، افزایش قیمت طلا قابل فهم به‌نظر می‌رسد.»
لی فریج استراتژیست مؤسسه استیت استریت گلوبال مارکتس گفت، بازارها امید خود را نسبت به اینکه کنگره با گنجاندن مزایای کافی در بسته محرک اقتصادی جدید موافقت کند از دست داده‌اند و این مسئله موجب خواهد شد فدرال رزرو ترازنامه خود را افزایش دهد.
در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار  ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۴۸۰ تومان اعلام شده است.
 
صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات