شما اینجا هستید
آخرین اخبار » حمل یکسره کالا به عراق مهم‌ترین راه توسعه صادرات است
حمل یکسره کالا به عراق مهم‌ترین راه توسعه صادرات است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه: حمل یکسره کالا به عراق مهم‌ترین راه توسعه صادرات است قصرشیرین- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: حمل یکسره کالا به عراق مهم ترین راه توسعه صادرات در مرزهای این استان با کشور همسایه است. هدایت حاتمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات صادرات در مرزهای قصرشیرین […]

حمل یکسره کالا به عراق مهم‌ترین راه توسعه صادرات است

قصرشیرین- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: حمل یکسره کالا به عراق مهم ترین راه توسعه صادرات در مرزهای این استان با کشور همسایه است.

هدایت حاتمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات صادرات در مرزهای قصرشیرین با حضور معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در محل پایانه بین المللی مرز رسمی پرویزخان، افزود: با توجه به افزایش مساحت مرز رسمی پرویزخان و ارایه تسهیلات برای توسعه زیرساخت های آن متاسفانه هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم که در طول چند سال گذشته باقی مانده است.

وی اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالا همواره یکسری مشکلات دارد از این رو حمل یکسره کالا گامی اساسی در روان سازی صادرات است که باید آن را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: صادرات باید براساس عرف بین الملل باشد که حمل یکسره کالا یکی از آن ها است.

اوادامه داد: حذف قوانین و بروکراسی پیچیده اداری نیز از مواردی است که برای تسهیل در امر تجارت و صادرات به آن توجه شود.

حاتمی گفت: پرویزخان یک ظرفیت بزرگ تجاری است و توجه به آن نیازمند توجه ملی است.

او ادامه داد: در قانون برای استان هایی که برای توسعه ملی کشور نقش آفرینی می کنند باید اعتبارات ملی لحاظ شود.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی به منظور بازدید از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان و بررسی ظرفیت های تجاری  وضعیت صادرات و واردات به قصرشیرین سفر کرد.

در سفر معاون وزیر صمت، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران کل استان کرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان شهرستان قصرشیرین وی را همراهی کردند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور و اقلیم کردستان محسوب می شود که با داشتن ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی هم اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است.
هم اکنون روزانه به طور میانگین یک هزارو ۵۰۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله مانند میوه و تره بار، خشکبار، لوزام و مصالح ساختمانی، لوزام خانگی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم کردستان از مرز پرویزخان صادر می شود.
بیشترین حجم مبادلات اقتصادی به کشور عراق معادل ۵۴ درصد کالاهای صادراتی کشورمان (یک هزار و ۵۰۰ کامیون صادراتی و ترانزیتی) از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه این مرز به عنوان فعال ترین بازارچه مرزی کشور شناخته شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات