شما اینجا هستید
آخرین اخبار » سطح مبادلات تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ،«رضا اردکانیان» روز سه شنبه در نشست تجاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق، افزود: رسیدن به این هدف مستلزم رفع موانع گمرکی، پولی و بانکی، حمل و نقل پول و میدان دادن به بخش خصوصی است.

وی همچنین بر رفع موانعی مانند مسایل استاندارد، گمرک، تعرفه های ترجیهی و سایر اقدام های مشابه برای رسیدن به سطح مبادلات تجاری با لای ۲۰ میلیار دلار در سال تاکید کرد.

همچنین اردکانیان در مراسم آغاز به کار چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عراق، در محل وزارت نیرو  راهبرد اصلی ایران را توسعه روابط با کشورهای همسایه دانست و گفت:‌ آمادگی داریم تجربه‌های کسب شده خود را در اختیار همسایگان قرار دهیم.

وزیر نیرو افزود: حضور کارآفرینان، شرکت ها و بخش خصوصی ایران در کشورهای همسایه بیانگر همین سیاست راهبردی ایران است.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق بعد از ۶ سال وقفه امروز دوباره آغاز به کار کرد، یادآور شد: همزمان با سالگرد شهادت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، ذلت دشمنان آنها را شاهد هستیم.

اردکانیان افزود:‌ برگزاری این اجلاس، مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را هموار تر خواهد کرد.

وزیر نیرو به سفر رییس جمهوری کشورمان به عراق و سفر نخست وزیر عراق به تهران اشاره کرد و گفت: امید است این اجلاس بتواند طرح های اجرایی مربوط به عملی کردن اهداف سیاسی دو کشور را به نتیجه برساند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات