شما اینجا هستید
اقتصاد پسا کرونا » کرونا اقتصاد جهانی را به لبه پرتگاه بُرد

به گزارش ‘صدای صادرات‘ ،به نقل از راشاتودی، Business Twenty (B۲۰) که مشاغل را در تمام کشورهای گروه ۲۰ و بخش های مختلف اقتصادی ارایه می کند، لیست ۲۵ ماده ای توصیه های سیاسی خود را برای اجلاس آینده گروه ۲۰ در روز دوشنبه منتشر کرد. اجلاس مجازی امسال به میزبانی عربستان سعودی، ۲۱ و ۲۲ نوامبر برگزار می شود.

به نقل از یوسف البیان، تاجر سعودی رییس B۲۰ اقتصاد جهانی در بدترین وضعیت طی یک قرن گذشته قرار دارد. در حالی که بیماری همه گیر Covid-۱۹ اقتصاد را به لبه پرتگاه می کشاند، بسیاری از اتفاقات ناخوشایند آن را به اوج رسانده است.

وی افزود: در حالی که قرار است اقتصاد در طی دو سال آینده مجدداً رشد کند، خطرات نزولی به دلیل تنش های موجود در تجارت و ژئوپلیتیک و همچنین رشد پایین بهره وری و رشد نابرابری، در میان عوامل دیگر همچنان بالا است.

این گروه می گوید که اقدامات جسورانه و مشترک با گروه ۲۰ قادر است تا از بهبود اقتصاد پشتیبانی کند. این بخش بر سه حوزه اصلی متمرکز است: توانمندسازی مردم با کاهش اختلاف جنسیت، حفاظت از کره زمین و شکل گیری مرزهای جدید.

از آنجا که بیماری همه گیر ممکن است با ترسیم مجدد نقشه تجارت جهانی، زنجیره های تولید جهانی را به خطر بیندازد، B۲۰ تاکید کرد که توسعه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری ضروری است. در این بیانیه، این گروه از رهبران گروه ۲۰ خواست تا از بازارهای آزاد حمایت کنند و با سازمان تجارت جهانی (WTO) همکاری کنند.

این فراخوان در حالی است که دو اقتصاد بزرگ جهان ایالات متحده و چین که اعضای گروه ۲۰ هستند، درگیر کشمکش تجاری و سیاسی هستند. این جدال اخیراً در حوزه فناوری، با تهدید ایالات متحده به ممنوع کردن برنامه های معروف چینی و تحریم شرکت های چینی مانند هوآوی شدت گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

| پایگاه خبری صدای صادرات